Francois Boch a Nicolas Villeroy se v roce 1748 rozhodli spojit své síly a založili společnou firmu, která se od počátku zabývala výrobou koupelnového vybavení a stolního porcelánu. Jejich nápad pak korunovaly jejich děti, přesněji řečeno Eugen Boch a Octavia Villeroy, svým manželkým svazkem. Z firmy dvou společníků se stala firma rodinná, která letos oslavila již 256. výročí své existence. Vypadá to, že potomci nezklamali.

Stolní souprava stará více než 200 let

 

Společnost Villeroy & Boch již v průběhu devatenáctého století pronikla na mimoevropské trhy (například do Číny, Ruska či Ameriky). Význam značky Villeroy & Boch však nespočívá pouze v tradici. Již od svých počátků patřila společnost k průkopníkům v oblasti nových materiálů, výrobních postupů a především designu – jednoho z nejdůležitější atributů této značky. Villeroy & Boch nenásleduje trendy, nastavuje. Přesněji řečeno ve třech oblastech zároveň: v oblasti koupelen a wellness, v oblasti stolování a v oblasti keramických obkladů a dlažeb.

1Divize stolování pokrývá celou škálu kvalitního stolního nádobí, křišťálu, příborů, doplněné o příslušenství, kuchyňský a stolovací textil a dárkové předměty. Divize koupelen a wellness zahrnuje keramické koupelnové kolekce různých stylů, koupelnový nábytek, sauny, sprchové, vanové a vířivkové systémy, armatury a příslušenství.

Kromě Divize koupelen a wellness a Divize stolování spadají pod firmu například ještě regionální značky – například ve Skandinávii a Východní Evropě operující Gustavsberg a thajský Nahm. Villeroy & Boch má vlastní celosvětovou síť obchodů s názvem House of Villeroy & Boch anebo produkty nabízí ve vybraných koupelnových a designových studiích obchodních partnerů.

Novinky bodují

Sídlo rodinné firmy

Každý rok přibývají nové kolekce stolovacích produktů Villeroy & Boch. Loňská kolekce Mariefleur pak byla nejúspěšnější kolekcí za posledních deset let. Nové koupelnové kolekce jsou uváděny na trh každé dva roky, vždy v době konání největšího veletrhu ISH ve Frankfurtu.

V budoucnu plánuje společnost Villeroy & Boch rozsáhlé rozšíření distribuce a zvýšení povědomí o této značce na mimoevropských trzích. Přes veškerý růst však zůstávají páteří Villeroy & Boch trhy evropské. Pro rust na evropských trzích slibuje společnost rozšiřování sortimentu se zaměřením na konkrétní zákazníky a posílení prémiového charakteru značky.

 

Historie i současnost v rovnováze

Potomci rodiny jsou stále zapojeni do řízení firmy

Značka Villeroy & Boch je na jednu stranu spojena s dlouhou tradicí, ale zároveň také s neustálou snahou o inovaci sahající až do roku 1748. Rovnováha mezi těmito principy je pro společnost velmi charakteristická. Výrobky, materiály a designy jsou vždy pokrokové a jsou pravidelně oceňovány za design a inovaci, zároveň ve svých prvcích odrážejí dědictví značky.

Firma, která svými dlaždicemi vybavila takové stavby jako Hollandův tunel mezi New Yorkem a New Jersey, moskevský Bolšoj nebo slavný Titanic, stále sídlí ve starém opatství v Mettlachu na rozhraní Německa, Francie a Lucemburku, které kdysi bylo zakoupeno jedním z členů rodiny. Potomci rodiny zůstávají do dnešního dne zapojeni do chodu společnosti, ať už ve výkonných rolích – jako například Constantin von Boch, zodpovídající za prodeje koupelnových a wellness výrobků v USA – nebo v rolích poradenských – jako Wendelin von Boch, který předsedá dozorčí radě.

 

Společensky odpovědné podnikání

Společensky odpovědné podnikání (CSR) je v rámci Villeroy & Boch ztělesněno celou řadou rozdílných perspektiv. Ochrana přírodních zdrojů, rozumné zacházení s energií a dlouhá životnost výrobků leží všem na srdci. Bezpečnost práce a ochrana zdraví mají vysokou hodnotu. Celosvětové obchodní vztahy respektují odlišnou kulturu, zákony a zvyklosti. Mezi CSR aktivitami Villeroy & Boch pak vyniká vývoj produktů v rámci udržitelného rozvoje.

 

Produkty společnosti si můžete koupit v internetovém obchodě www.luxurytable.cz nebo v prodejně Villeroy & Boch v obchodním domě Kotva v Praze 1 na Náměstí republiky.

 

Tradice Villeroy & Boch

Written by Kateřina Novotná