Když mladý Charles Lewis Tiffany zakládal v roce 1837 se svým kamarádem tuto značku, netušil, že z krámku s dárkovým zbožím na Manhattanu vyroste celosvětové impérium.

 Zaměřoval se na prodej vkusných a originálních doplňků, šperků a dekoračních předmětů a postupně začal i s vlastním designem a výrobou. Jeho obchod se lišil i tím, že vše mělo pevně stanovenou cenu, o níž se nesmlouvalo, a to bylo v té době nezvyklé. Brzy k němu našla cestu newyorská smetánka.

Společnost Tiffany & Co. začala přinášet na americký trh jedinečné šperky s diamanty a drahými kameny a brzy expandovala i do zahraničí. V roce 1867 na Světové výstavě v Paříži získala cenu za nejlepší design a výrobu ze stříbra. Stala se první americkou firmou, která dokázala uspět před evropskou porotou. Jméno Tiffany začalo mít velkou váhu pro zákazníky hledající skutečnou kvalitu a ke klientele se řadil ruský car i britská královna Victorie.

Království diamantů

V roce 1877 byl v Jižní Africe objeven nejkrásnější žlutý diamant historie. Tiffany jej koupil a nechal vybrousit svému nejlepšímu gemologovi Georgi Kunzovi. Výsledný 128-karátový diamant s ohnivým leskem dostal jméno Tiffany Diamond a stal se symbolem nejlepšího uměleckého zpracování a jedním z nejobdivovanějších diamantů na světě.

O deset let později opět Tiffany plnil titulní strany novin, když se mu podařilo koupit francouzské korunovační klenoty. Tisk jej začal přezdívat Král diamantů a jeho společnost se stala světovým diamantovým impériem.

Slavný zásnubní prsten

V roce 1886 Tiffany představil světu zásnubní prsten tak, jak jej známe dosud. Jednalo se o převratné zasazení brilinatu do korunky a jeho pozdvihnutí nad prsten tak, aby mohl odrážet co nejvíce světla. Do té doby byly brilianty zasazovány přímo do drahého kovu, ale tento nový design dokázal vykouzlit větší třpyt a lesk. Slavný prsten dostal jméno Tiffany Setting a stal se nejoblíbenějším zásnubním prstenem všech dob.

Modrá krabička nesmí chybět

Každý produkt z dílny Tiffany doprovázela od počátku charakteristická modrá krabička, která začala být považována za známku nejvyšší kvality a ikonu nadčasové elegance. Obchod na Páté Avenue se proslavil jako jedno z nejromantičtějších míst v New Yorku. Tiffany světu přineslo i několik nových diamantů, které znalec George Kunz objevil na svých dobrodružných cestách.

Společnost nezůstala pouze u šperků. Tiffany byl například pověřen výrobou porcelánu pro Bílý Dům, oficiálních darů pro státní návstěvy a šperků pro první dámy. Stal se klenotníkem evropských panovníků, amerických prezidentů, světových magnátů a miláčkem filmových hvězd. Jeho šperky zdobily největší módní ikony včetně Audrey Hepburn, která slavný newyorský Tiffany styl ztvárnila ve filmu Snídaně u Tiffanyho. S Tiffany & Co. spolupracoval i Andy Warhol či Paloma Picasso.

Značka Tiffany & Co. však není spojená pouze s prominentními zákazníky, miliony lidí na celém světě si ji vybírají pro nezapomenutelné okamžiky svého života. A slavná tyrkysově modrá krabička s bílou stuhou je stále jejím symbolem.

Tiffany

Typická modrá krabička potěší v každé situaci
Typická modrá krabička potěší v každé situaci
Mezi slavné produkty patří i klíček k srdci
Mezi slavné produkty patří i klíček k srdci
Další z jemných a něžných šperků
Další z jemných a něžných šperků
Srdíčko z lásky
Srdíčko z lásky
Nejslavnější zásnubní prsten na světě
Nejslavnější zásnubní prsten na světě

Written by Kateřina Novotná