Smysl pro krásu a obchod měla Vlaďka Fremuthová asi odjakživa. Vystudovala proto aranžérství a poté ekonomii obchodu se zaměřením na marketing a pak nastoupila do velké reklamní agentury, kde pracovala pro jednoho z největších klientů. Práce v reklamní agentuře Vlaďku naučila jet na maximum, byla přítomna vývoji marketingových strategií, natáčení reklam a podobně.
Zkušenosti využila u velké mezinárodní kosmetické firmy, kde začala na pozici trade marketing managera a vystoupala nakonec až na pozici marketingového manažera. S porodem syna jí však změnil pohled na život i práci a bylo jasné, že dalším pracovním projektem bude již projekt vlastní.
Svíčky s originálními parfémy
Vlaďka Fremuthová skloubila své dvě velké vášně – interiérový design a vůně. Svíčky má od dětství spojené s krásnými chvílemi a snaží se tuto radost předávat dál díky svým produktům. „Je krásné, když vám zákazníci napíší, koho obdarovali, komu dali svíčku ke svatbě, k narozeninám apod. To je na mé práci to nejkrásnější – zpětná vazba zákazníků“, zamýšlí se.
„Od nápadu do představení kolekci uplynuly dva roky hledání těch nejlepších dodavatelů. Věděla jsem, že nechci používat parafín, který uvolňuje CO2 do ovzduší a že chci jít co nejvíce přírodní cestou. Naše knoty jsou tedy z čisté egyptské bavlny a vosk je sojový. Parfemace pro nás vyrábí prestižní francouzská společnost a veškeré vůně jsou vyvíjeny pouze pro naši značku. Ve Francii jsem byla přítomna u prvního vývoje parfemací a dozvěděla se tak i potřebné informace k výrobě svíček.
Testování bylo velmi náročné a zabralo několik stovek hodin. Záměrem bylo, aby svíčka vyhořela celá až na dno, aby knot nezanechával černé úlomky a to je opravdu oříšek. Vše se nám podařilo a svíčky splňují všechna naše přísná kritéria. Díky sójovému vosku hoří dlouhých 60 hodin.“
Portfolio Meadows
Portfolio zahrnuje 9 vůní – Vesper, Fullmoon, Midnight, Cashmere, Rose, Blackcurrent leaves, Ginger Tea, Nightfall a Rustic Wood. Každý rok jsou uvádeny na trh nové parfemace. Na začátku bylo šest vůní, které se v dalších letech rozrostly o další tři. V loňském roce vznikla i limitovaná edicie k dvacátému výročí časopisu Elle, která voněla po kosatcích. Vůně Vlaďka Fremuthová navrhuje sama a snaží se, aby v nabídce byly jak vůně květinové, tak dřevité a citrusové, aby si každý zákazník mohl najít tu svoji vůni. Vůně je na svíčce stěžejní, a proto je jí věnována stěžejní pozornost. Kolekce pure je například inspirovaná noční oblohou a tak v ní ucítíte kadidlo, kůži, dřevo, vanilku, tedy těžší večerní vůně.
„Od začátku svíčky vyrábíme vlastní produkcí a vosk naléváme ručně,“ vzpomíná autorka. „U každé výroby jsem osobně přítomna a svíčky stále vyrábím. Kvalitu pečlivě hlídáme.
Půl roku jsem na začátku věnovala výběru sklárny. Jezdila jsem po různých místech a hledala to pravé sklo, které jsem nakonec objevila v Kamenickém Šenově. Jedná se o velmi starou a tradiční formu s káro vzorem, která dala podobu celé značce Meadows. Klasická kolekce je nyní doplněna o pure kolekci hladkého skla, které je pokované ve zlaté a stříbrné barvě. Až 95% produkce sklárny je pro zahraniční klienty a jsem moc ráda, že sklo pro naše svíčky zůstává v ČR a je určeno primárně pro českou klientelu.
Od samého začátku jsem měla jasnou představu o kvalitě skla. Jsme ryze česká značka, která je hrdá na tradiční české, ručně foukané sklo. Snažíme se představit různé technologie a sklárny. Nádherná spolupráce byla například s prestižní českou sklárnou Verreum, která pro naši vůní Midnight vyfoukala dvoupláštové sklo v magické černé barvě. Svíčka byla uvnitř stříbrná a při zapálení navozovala nádhernou atmosféru v interiéru. Tato limitovaná edice byla velmi oblíbená.
Sklárny však nemají většinou žádné portfolio výrobků, které vám odprezentují a vy si s lehkostí vyberete. Mají sice vzorkovny, ale je to převážně o komunikaci s vedením, o možnostech, které sklárna nabízí a doslova o hledání. Naši stoletou formu jsme našli ve skladě a pak následovalo vyvzorkování prvního skla pro svíčku. Chtěla jsem dát svíčce nejen svoji vlastní vůni, ale i barvu skla, která hraje v interiéru nemalou úlohu.
Při vzniku svíčky se jedná se o několik desítek kroků, z nichž první je kontrolování kvality skla, jeho čištění, následuje upevnění knotů, jejich vycentrování, dále rozehřátí vosku na požadovanou teplotu, smíchání s parfemací.
Všechny svíčky jsou plněny ručně v malých sériích. Pro dokonalé udržení parfemací je vosk rozehříván v menších dávkách. Důležitá je poslední část, kdy je potřeba dostat na povrch všechny bublinky, aby byl povrch hladký. Poté následuje poslední proces čištění skla a balení. Tyto kroky pracujeme již v rukavicích, aby byl produkt dokonale čistý.
Svíčky jsme poprvé rozsvítili v říjnu 2012 na Design bloku v Elle lounge. Následovala masivní PR podpora ve vybraných médiích a prezentace svíček na vybraných designových akcích. Se svíčkami je to jako s parfémy, zákazník si je rád vyzkouší a najde si svoji parfemaci. Největším potěšením je pro mne fakt, že našimi produkty lidé obdarovávají své blízké, kamarády a sebe.“
Nelehké začátky
I když práce na vývoji a uvedení značky na trh bylo to nejkrásnější, co majitelku Meadows po pracovní stránce potkalo, každý začátek bývá složitý. Náročné bylo poptávat nové dodavatele s tím, že neměla nic za sebou, žádnou velkou nadnárodní společnost, zatím ani žádný výrobek – prostě začínala od nuly. První objednávky byly velmi malé a pro dodavatele nebyla tudíž zajímavý klient. S odstupem času vypadají některé situace dnes i vtipné, ale když Vlaďka poprvé poptala společnosti, které vyrábí knoty a zaslali jí minimální možné odběry, musela by musela prodat svíčku do každé domácnosti v ČR a ještě by zbylo…
Kde si Meadows můžeme koupit
Svíčky se prodávají ve vybraných designových obchodech a v obchodech, které nabízejí interiérové doplňky. Vlajkové obchody jsou Kingsbridge v Kozí ulici a Potten Pannen na Újezdě v Praze. Dále je svíčky možné zakoupit v Brně a nyní i nově v Maďarsku. Nechybí ani internetový obchod www.meadows.cz